Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Vad händer om jag missar en betalning?

Har du autogiro och din betalning av någon anledningen inte har genomförts på första dragningsförsöket, så gör vi alltid två försök till dom två efterföljande dagarna.
Första dragningen görs den 28:e varje månad. Om den 28:e infaller på en helg eller röd dag så genomförs det nästkommande vardag.
Har du kortbetalning görs endast ett försök den 28:e oavsett helg eller röd dag.
Vad är det för skillnad mellan autogiro och kortbetalning?

Efter det tredje försöket kommer vi inte längre ha möjlighet att genomföra dragningen automatiskt den månaden.
Du kommer då att få ett mail från oss, där vi informerar att betalningen inte genomförts och att du inom dom kommande dagarna kommer att få hem en påminnelsefaktura.
Påminnelsefakturan skickas till din adress du angivit till oss. Har du därför flyttat är det viktigt att du meddelar oss din nya adress. Du kan själv uppdatera det via Mina sidor eller kontakta din anläggning.

Fakturan skickas från Intrum och det är därför viktigt att den betalas omgående till det bankgironumret och inte på den fakturan du hittar på Mina sidor.
Om påminnelsefakturan inte blir betalad kommer även Intrum att skicka ut ett inkassokrav.
Observera att du inte kan betala en påminnelsefaktura direkt hos anläggningen.

För att undvika påminnelsefakturor/inkassokrav och för att du ska kunna få all information är det bra att tänka på följande:
  • Kontrollera att du har ett godkänt autogiro och att det finns täckning (din anläggning kan se över detta)
  • Kontrollera på ditt konto om dragningen har genomförts på utsatta datum
  • Kontrollera att du har rätt adress inlagt hos oss (Mina sidor)
  • Kontrollera att du har angett en mailadress samt att du godkänt att vi får kontakta dig via mail (Mina sidor)
Har du frågor rörande dina betalningar är du välkommen att kontakta oss på Medlemsservice

Lycka till med din träning!
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.